دمای ذوب آلومینیوم یا نقطه ذوب آلومینیوم چیست؟

نقطه ذوب آلومینیوم

اگر می خواهید درباره ی کاربردها، مزایا و نقطه ذوب آلومینیوم اطلاعاتی به دست بیاورید در ادامه با ما همراه باشید زیرا نکات جالب و کاربردی را درباره ی فلز آلومینیوم بیان می کنیم و سپس خواهیم گفت دمای ذوب آلومینیوم چه اندازه ای است تا اگر می خواهید در منزل به بازیافت و ذوب آلومینیوم بپردازید این کار را به راحتی انجام دهید.

معرفی فلز آلومینیوم و دمای ذوب آلومینیوم

به عنصر شیمیایی که نسبت به دیگر فلزات دارای چگالی کم تری است آلومینیوم می گویند و دمای ذوب آلومینیوم تقریبا یک سوم فلز فولاد می باشد. از نظر ظاهری آلومینیوم تشابه زیادی به نقره دارد و به اندازه ی آن براق می باشد.


کاربردهای فلز آلومینیوم و نقطه ذوب آلومینیوم

 

این فلز در صنایع گوناگونی مانند کنسرو کردن مواد غذایی به صورت قوطی، صنعت ساختمان سازی به صورت پروفیل آلیاژی، در هوا فضا و ماشین سازی به کار برده می شود. یکی از رایج ترین راه ها برای ساخت قطعات آلومینیومی ریخته گری می باشد که در این فرایند با بهره گیری از نقطه ذوب آلومینیوم، آلومینیوم جامد را به مایع تبدیل می کنند و درون قالب می ریزند. فرآیند ریخته گری و قالب ریزی به روش های گوناگونی صورت می گیرد. از روش های مختلف ریخته گری آلومینیوم با دمای ذوب آلومینیوم متفاوت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ریخته گری به صورت ماسه و قالب گیری
ماهیچه ای و ماسه ای
واکنش شیمیایی
ریخته گری آلومینیوم با قالب دائمی

با بهره گیری از دمای ذوب آلومینیوم و ریخته گری می شود به تولید و عرضه ی انواع پروانه های دمنده و مکنده، پروفیل، قوطی و… پرداخت. همچنین با توجه به نوع آلومینیوم و محصول مورد نظر به عنوان محصول درجه ی یک و دو به نقطه ی ذوب الومینیوم می پردازند به عنوان مثال دمای ذوب آلومینیوم برای ساخت محصول درجه یک بسیار بیشتر و بالاتر از نقطه ذوب آلومینیوم برای محصولات درجه دو می باشد.

پیام بگذارید