قالب اکسترود آلومینیوم چیست؟

انواع متفاوتی از قالب آلومینیوم با توجه به نیاز بازار برای ایجاد تنوع و کیفیت بهتر پروفیل‌های صنعتی آلومینیوم تولید می‌شود. قالب سازی آلومینیوم، صنعتی است که هدف آن تولید محصولات آلومینیومی صنعتی است.

فلز آلومینیوم جزو فلزات سبک به‌حساب می‌آید که کاربردهای گسترده‌ای در صنعت دارد. آلومینیوم می‌تواند در ترکیب با سایر عناصر و فلزات، ترکیباتی با مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد را تولید کند؛ ازاین‌رو فرآورده‌های آلومینیومی و قالب آلومینیوم یا قالب اکستروژن طرفداران بی‌شماری در صنعت دارند. قالب اکسترود آلومینیوم با متراکم سازی آلومینیوم، پروفیل موردنیاز صنعتی را ایجاد می‌کند.

طراحی و ساخت قالب اکستروژن

انواع قالب سازی آلومینیوم شامل دو مرحله طراحی و ساخت است.

بخش طراحی قالب اکستروژن آلومینیوم، حیاتی‌ترین مرحله تولید قالب آلومینیوم است که معمولاً در فرمت اتوکد، طرح سطح مقطع قطعه طراحی می‌شود. بعد از طراحی سه‌بعدی، مرحله ساخت قالب آغاز می‌شود.

مرحله ساخت خود شامل مرحله ماشین‌ کاری و مونتاژ می‌شود.

به‌صورت کلی مرحله ماشین‌ کاری خود شامل مراحلی از جمله مراحل زیر است:

  • برش قالب فولادی بر اساس طرح اولیه
  • تراشکاری اولیه
  • فرز CNC
  • وایرکات CNC
  • اسپارک CNC
  • سخت‌ کاری فولاد
  • سنگ‌کاری سطح قالب و فیلرکاری در مرحله ماشین‌ کاری

پس‌ازآن قالب وارد مرحله مونتاژ می‌شود تا برای تولید و استفاده نهایی آماده شود.

در ساخت قالب آلومینیومی، مقاومت حرارتی قالب و مقاومت آن در برابر سایش و ضربه از موارد مهمی است که در انتخاب جنس قالب تاثیر می­گذارد. از­­همین­رو عموماً از فولاد برای ساخت قالب اکسترود آلومینیوم استفاده می­شود.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

فولاد قالب سازی

سه دسته فولاد در صنعت وجود دارد که یک دسته از آن‌ها در حیطه قالب سازی آلومینیوم می‌تواند مورد بحث قرار بگیرد.

فولاد گرمکار

این دسته از فولادها برای دمای بیش از ۳۲۰ درجه سانتی گراد کاربرد دارند. این نوع از فولاد، کربن کمتر و در نتیجه سختی بیشتری دارد؛ همچنین می‌تواند دارای عناصری همچون مولیبدن، تنگستن و کبالت باشد تا از نرم شدن در دماهای بالا جلوگیری شود.

به‌منظور افزایش مقاومت حرارتی فولاد می‌توان به آن عنصر وانادیوم افزود اما به خاطر داشته‌باشید که این عنصر به‌صورت کلی برای افزایش مقاومت در برابر سایش به این دسته از فولادها اضافه می‌شوند.

پیام بگذارید